חדשות אל הדגל

בחזרה לדעות שלנו >
15/10/2025
יצחקי גליק
משתחררים

משתחררים

משתחררים.

שחרור החטופים הוא באיזשהו מקום גם שחרור וסגירת מעגל עבורנו הלוחמים.

בערב החג מלא ההתרגשות נסעתי דרומה להחליף את המג"ד שלי לחג.

החלטתי שברגע המיוחד הזה אני רוצה להתפלל וליטול ארבעת המינים בשם ומלכות בכניסה לכפר עזה - איפה שהתחילה עבורי המלחמה באותו היום. מעין סגירת מעגל.

כשהגעתי לצומת עצרתי והתבוננתי. כאן הרחבה שהגענו עם הג'יפים. ובשקע פה פתחנו אלונקות. וכאן היו מוטלים ההרוגים של גולני. ולכאן חיפינו כשהתריעו שמחבל על אופנוע עומד לשעוט לכיווננו. ברקע מודיעים ברדיו שיש תמונות של איתן מור עובר לידי כוחות צה"ל. ובאותו רגע הדמעות פשוט השתחררו. כמו פקק שהשתחרר מבקבוק שמפניה.

אני עומד שם ברגע שלי לבד ופתאום עוצר לידי רכב שחור ומהחלון מישהו קורא: "מה עניינים אחי!" לוקח לי שניה ואני מזהה אותו. קצין בכיר ביחידה מובחרת שנלחמנו יחד בחאן יונס. בשניה הוא קולט שאני ברגע של התרגשות. הוא יוצא מהרכב ונותן חיבוק חזק.

שני בחורים גדולים (הוא גבוה ממני ורחב ממני רק אצלו הכל שרירים) עומדים ומתחבקים בכניסה לכפר עזה.

מסתבר שגם הוא לא יכל להישאר בבית ביום הזה. נסע על הבוקר למתחם הנובה ועכשיו הגיע לכפר עזה - גם עבורו המלחמה התחילה שם. הוא שואל אותי אם אני רוצה לבוא אתו. הצטרפתי.

עוצרים בנקודה שבה הזאב (רכב צבאי) שלו התנגש בחומת אבן אחרי שדרס מחבל עם אר.פי.ג'י שכיוון לעברם. הולכים בין הבתים והוא מספר כאן נתפסנו על הזיג. וכאן התמקמנו בבית וחטפנו אש משם. ופה ב' ופ' דילגו ונפלו אחרי כמה מטרים. ואז י' יצא לחלץ וחטף  ונפצע קשה. ואני שומע את ההתרגשות בקולו כשהוא מדבר על החברים שנפלו ועל התמונות הקשות. וזה ברור לי גם בלי שהוא אומר למה הוא בא לכאן היום. אנחנו נפרדים בחיבוק ואני נוסע לגדוד.

בגדוד אני פוגש את אחד המפקדים. אחרי כמה דקות של שיחה אני אומר לו: "איזה רגע מטורף אה? שנתיים שאתה קורע את עצמך ונותן כל כך הרבה בשביל הרגע הזה."

אני מרים את הראש לכיוונו ואני רואה אותו עם דמעות בעיניים. בחיים לא ראיתי אותו בוכה או מתרגש ככה קודם. "אני מרגיש שאני יכול לבכות כל רגע היום" הוא אומר לי בקול רועד. "זה מובן לגמרי גם אני בכיתי הבוקר" אני משיב לו "תן חיבוק".

ואנחנו מבינים אחד את השני בלי לדבר. ומשחררים.

ולמה אני משתף? כדי שתדעו כמה נשאנו את החטופים כל יום על כתפינו וליבנו. כל החיילים. וכמה אנחנו שמחים בשחרורם ומשתחררים יחד איתם. ושאנחנו בתחילתו של גל שחרור ענקי של כל מי שנתן מעצמו במערכה הזאת - חיילים ואזרחים. ואנחנו כחברה נצטרך לשים לב אחד לשני ולדאוג ולהקשיב. ושהשחרור לא יהיה שלם בלי שהחטופים החללים יובאו לקבורה. כמו הרוגי בית"ר.

וכדי שלעולם לא יטילו ספק בטוהר ליבם וטוהר נשקם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. וכדי שנזכור עוד קצת איזה עם מיוחד יש לנו ואיזה לב ענק יש לו.

בחזרה לדעות שלנו >

פוסטים אחרונים

9/12/2025
דוד שרז
זה לא אומץ. זו שחיתות מוסרית

זה לא אומץ. זו שחיתות מוסרית

קיבלתי המון תגובות על הפוסט על סיכת חבל התלייה של בן-גביר. אחת הייתה מאישה בטוויטר, שכתבה לי כך:
״אתה מלכלך את השם דוד
דוד המלך ע״ה היה גדול הַמַצְבִּיאִים בעם ישראל
את הפסוק הזה הוא כתב 👇
אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם.
אם היית יהודי היית מרגיש את הסנטימנט הזה בוער בלבך
על מה שחמאס ביצע ביהודים בשואת העוטף״
אני כותב את הדברים בתור מי ש**אשכרה** רדף אויבים בשטח כמעט עשרים שנה. ראיתי מלחמה מקרוב, הרגשתי את טעם המוות, איבדתי חברים. מהמקום הזה אני אומר: מי שבאמת לוחם, מי שבאמת ״רדף את אויביו״ ונטל חיים, לא מתהדר בזה, ולא מתענג על המוות. הוא יודע כמה הדבר הזה כבד, כמה צריך להיות עניו מולו.
אני בטוח שגם דוד המלך, כשאמר את הפסוק, לא דמיין סיכות חגיגיות של חבל תלייה. המוסר היהודי שלנו, הערכים שעליהם גדלנו, מחייבים אותנו להיות תקיפים ואכזריים מול אויב, אבל צנועים מול מושג החיים והמוות.
אני לא חושש מענישה צודקת של בני מוות. במקרים מסוימים, גם עונש מוות יכול להיות מוצדק. אני חושש ממה שהחגיגה והיוהרה סביב ההוצאה להורג מייצא לתוך החברה שלנו.
מה רואה הנער בן ה-16 שמסתכל על השר לביטחון לאומי עונד בזחיחות סיכת תלייה? הוא לא יודע לעשות את ההבחנה הדקה בין צדק לבין התענגות על דם. בין נחישות מוסרית לבין שחיתות מוסרית.
וכמו תמיד בהיסטוריה, מי שמוביל את תרבות ההתרברבות האלה הם בדרך כלל אלה שלא רדפו את אויביהם, לא נלחמו דקה בשדה הקרב, לא שירתו, לא יודעים מה זה מלחמה מבפנים. אלה שלא טענו את טעם הדם הם אלה שחוגגים את המוות.
זה העולם ההפוך שכואב לי לראות פה. לא בגלל הרחמים שלי על המחבלים, אלא בגלל האחריות שלי לילדים שלנו, לחיילים הצעירים, לחברה הישראלית שאנחנו בונים. אין לנו את הפריבילגיה לאמץ לעצמנו מוסר של חבל תלייה. אנחנו חייבים להישאר עם מוסר של חיים גם כשנאלצים, לעיתים, לשלול אותם מאויב.

לצפייה בפוסט
9/12/2025
יצחקי גליק
את הספין הזה חייבים לנפץ

את הספין הזה חייבים לנפץ

זה 23 אלף שהם לא 23 אלף

זה 3 שנים שהן לא 3 שנים

זה "חרדים" שהם לא חרדים

זה חיילים שהם לא לוחמים ולא תומכי לחימה

זה סנקציות שהן לא סנקציות

זו אכיפה שהיא לא אכיפה

בקיצור זה חוק שהוא לא חוק.

צה"ל אומר שזה לא יגייס

משרד האוצר אומר שזה לא יגייס

הציבור הציוני מבין שזה לא יגייס.

את מי מרמים?! את הציבור המשרת! את הציבור שהקריב כל כך הרבה בשנתיים מלחמה! את אלה שאתם שולחים לקרב שוב ושוב ושוב!

למען השם תגיד לנו את האמת. תגיד שזה חוק רע. רע לעתיד המדינה ורע לביטחון. אבל זה מה שהצלחת להשיג כרגע. ואז היינו מתווכחים עניינית האם זה שווה את המחיר.

יותר מדי מונח כאן על הכף.

לצפייה בפוסט
28/10/2025
יצחקי גליק
למה אנחנו לא חוברים למישהו?

למה אנחנו לא חוברים למישהו?

בכל חוג בית שאני מעביר שואלים אותי "למה אתם לא חוברים למישהו? פשוט תיכנסו לאיזו רשימה מאחורי פוליטיקאי מוכר וככה תיכנסו לכנסת. זה העיקר".

ההצטרפות של לפיד למקהלה הפופוליסטית "מי שלא משרת לא מצביע בבחירות" היא הזדמנות מצוינת להסביר למה צריך כוח פוליטי חדש ולמה בכלל קמנו.

כל מי שעוקב אחרי יודע שחוק הגיוס הוא בדמי. אני מעורב בו עד מעל הראש. אגב יש לשנות את שמו לחוק להצלת מדינת ישראל. לא פחות.

בלי שינוי קיצוני של מערך התמריצים שעם חובות מגיעות ההטבות, ובלי חובות נשללות הטבות. וסנקציות אישיות אפקטיביות. אין למדינה הזאת סיכוי. לא ביטחוני, לא כלכלי ולא חברתי-פנימי.

אבל שלילת זכות ההצבעה היא לא על הפרק. כי באותה שניה נפסיק להיות מדינה דמוקרטית. ככה פשוט.

תשמעו. דמוקרטיה זו לא השיטה הכי צודקת, והיא טומנת בחובה המון עוולות, דווקא לאלה שתורמים יותר.

אבל היא הכי פחות גרועה כמו שאמר צ'רצ'יל.

כדי להסביר לכם את האבסורד בהצעה. כמה שאלות לעדת הפופוליסטים:

האם לאסירים תישאר זכות הצבעה בדמוקרטיה שלהם? מה לגבי עברייני מין ורצח? מה לגבי גנבים? הם פחות גרועים ממי שלא משרת?

למה זכות ההצבעה של מי שמשרת בקרבי ומסכן את חייו תהיה זהה למי ששירת יומיות בגינון בקריה?

ואולי מי שמשלם יותר מיסים יקבל שני קולות? בכל זאת הוא "תרם" יותר לקופה ולכן הוא צריך להחליט איך לחלק אותה?

עכשיו הם יודעים את זה (אני מקווה), אבל זה בכלל לא מעניין אותם.

אותם מעניין דבר אחד בלבד - להיבחר. ואם זה מה שמשלהב את הקהל? ואם זה מה שהיועצים אומרים שצריך להגיד? ואם זה מה שציבור רוצה לשמוע? זה מה שנגיד.

ואם מתחרה אמר את זה. אני חייב להגיד כמוהו כדי שהקולות לא יברחו.

כשזה מגיע ממי שלפני המלחמה היה מנהיג אבירי הדמוקרטיה זה כבר מביך.

וכן. אם אתם שואלים למה לא הגיעו לרפורמה מוסכמת? לא כי לא היתה אחת כזאת. אלא כי הבייס היה כועס.

וכן. זה בדיוק הסיבה שלא יצאנו למלחמה בעזה למרות שחמאס התעצם והמשכנו להעביר לו כסף

"כי העם רצה שקט ולא היה מוכן למלחמה."

ומה שחשוב זה מה הקהל רוצה...

אפס מנהיגות.

וככה כמעט כל כותרת ופעולה פוליטית שעולה על סדר היום מנוהלת מהשיקול הפופליסטי.

נדרוש ריבונות עכשיו או עסקה עכשיו. כל אחד לפי מה שהקהל הביתי רוצה לשמוע.

אחרי התהום אליה נפלנו מגיעה לעם מנהיגות פוליטית ראויה. שמנהיגה. לא מונהגת. שאומרת אמת גם אם היא לא משתלמת.

והיא קיימת.

ראינו אותה בשדה הקרב. ראינו אותה בבתי העלמין. ראינו אותה בעשייה החברתית.

היא קיימת כאן בערימות. והיא חייבת להגיע לפוליטיקה.

זה לא משנה אם זה יהיה אנחנו או אחרים.

רק שסוף סוף היא תנהיג ותגיד לעם את האמת.

לצפייה בפוסט

הצטרפו אלינו

תודה!
יחד אנחנו כוח,
מזמינים אותך לעקוב אחרינו ברשתות

משהו השתבש, אנא נסו שוב!